Nikon Zoom-Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Zoom-Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Hans Grimm 21-07-2008

Ik heb dit objectief in november 2007 aangeschaft, tegelijk met de Nikon D300; op zich best een aardig objectief, maar vertekent enorm, hetgeen niet zo vreemd is bij dit zoombereik. een handig programma als PTLens kan dit achteraf goed corrigeren.

MAAR: tijdens mijn vakantie in de USA is de bajonet afgebroken! die bajonet is van plastic, en dat is dus allesbehalve degelijk... Ik heb in Las Vegas een Nikkor 18-200 VR gekocht (met stalen bajonet, zo hoort dat!), en die is echt merkbaar van een hogere klasse dan de 'cheapo' 18-135.

Lieuwkema 23-08-2015

Ik heb de bajonet ook al eens moet vervangen. Zeker als je veelvuldig van lens wisselt dan is de kans op schade aanwezig.

ArendG 07-07-2008

Zoals in de meeste commentaren al staat vermeld, een prima allround lens waarvan de scherpte verslavend werkt. Echter de vervorming kan weleens vervelend zijn, vooral voor rechte horizons en architectuur. Maar ja, de meeste superzoom objectieven delen dat nadeel..

Wel in een half jaar ongeveer drie a viermaal de F boodschap gekregen. Beetje rommelen aan het objectief, of opnieuw opklikken verhelpt het probleem.. Maar toch...

JoopvtG 07-03-2008

Je moet wat vignettering afwijkingen voor lief nemen en het is geen lens voor architecten door de bol en tonvorming, ook donker in de uiterste hoeken en heeft wat kleurafwijkingen. Alhoewel 90 van de 100 foto's daar geen last van hebben en met een Foto editor eventueel die 10 mindere foto's heel netjes hersteld kunnen worden.

Maar de kwaliteit is dat de lens buitengewoon scherp is, dan bedoel ik echt hoge scherpte over het hele zoom bereik met all diafragma's en dat is zelfs op de hele dure professionele Nikon lenzen niet altijd vanzelfsprekend.
Echt TOP!!

MAAR, je moet met deze super scherpte, zoals gezegd, op de andere misschien voor jouw belangrijke punten wat inleveren en persoonlijk kan daar prima mee uit de voeten, dus voor mij is dit DE lens die eenmaal op de body geklikt er niet of zelden af hoeft met het bijkomend voordeel dat de sensor mooi stofvrij blijft.

Jan654321 18-09-2007

Ik heb deze lens in combinatie met de D40. Ik ben zeer tevreden. Scherpe foto´s. Ik kan de lens iedereen aanraden.!!

SROBROEK 04-08-2007

Objectief is net meegeweest op vakantie naar maleisie. Een maand lang in hitte en vochtigheid gefotografeerd ( ca 1500 foto's) . Ontzettend betrouwbare combinatie met nikon d80. In de groothoekstand wel wat vertekening maar we hebben het overen een relatief goedkoop objectief in deze range. ik ben zeer teverden.

Niko1952 02-08-2007

Kit D80/18-135mm
Deze Nikon 18-135mm is gezien de prijs-kwaliteit verhouding een goede keuze. De foto's zijn mooi warm van kleur en scherp! In de stand groothoek is wel enige vertekening wat normaal is met dit soort lens.
Mijn inziens is het een hele fijne alles in een lens.
Inmiddels heb ik de camera met lens 3 maanden probleemloos onder alle omstandigheden in gebruik en kan ik gezien mijn jarenlange ervaring met spiegelreflexcamera's spreken van een hele mooie combinatie!!
Een aanrader!!!

Rob82 11-07-2007

Deze lens is van plastic en heeft over de gehele lengte speling. Regelmatig error F-- op het display, betekent dat contact tussen body en lens er niet meer is, waarschijnlijk door zwakte van de constructie. Nikon gaat hier extreem slecht mee om. Het is ze bekend maar ze willen er niets aan doen, op geen enkel mogelijke manier. Schandalig voor een set van deze prijsklasse.

limitje 06-07-2007

hallo ,ik heb de lens nu een maand .gebruik hem op de D40. ben zeer tevreden zeker gezien de prijs (voor de deur afgeleverd) heeft gekost. ik denk dat je voor die prijs geen beteren.(voor de hobby fotos) kunt krijgen.en je hoeft geen lenzen meer te wisselen ivm stof. lens krijgt een dikke voldoende van mij cheers.

jonnie1 27-06-2007

Mooie lens deze 18-135 mm in cobinatie met Nikon D80. zeker voor een amateur zoals ik.
Perfecte snelle scherpstelling, zeer mooie kleuren en goede belichting (belichting regelt uiteraard de camera)
weinig vertekening.
Mooie all in one lens, prijs kwaliteit verhouding is goed.
De lens zoomt heel lekker in, een genot om mee te fotograferen!
Al meer dan 30 jaren fotografeer ik met spiegelreflex, maar nog niet eerder met zulk goed resultaat.
Natuurlijk zijn er mooiere en betere lenzen maar die zijn veel duurder.
Er zijn geruchten dat deze Nikon18-135 mm regelmatig de foutmelding F geeft, na zo'n 2000 foto's heb ik geen enkel probleem ondervonden.
Natuurlijk kan er altijd een slecht exemplaar tussenzitten, daarvoor heb je dan ook garantie.

grt.

R. Liefjes 23-03-2007

Ik heb deze lens gekocht in een kit met de Nikon D80 body. Eerlijk gezegd valt de kwaliteit mij een beetje tegen. De scherpte is wel goed, maar dat komt pas als de lens met minimaal 2 stops gediafragmeert is. De grootste opening is al heel gauw bij inzoomen op 5,6 en dan kom je al snel op f11 terecht. Ook heeft de lens flink veel vertekening op de kortste brandpuntsinstelling. De scherpstelling op zich gaat wel lekker snel dankzij de in de lens ingebouwde scherpstelmotor. De bajonet is van kunststof en het zou toch beter zijn als de bajonet van metaal zou zijn. Ook het gevoel van degelijkheid mis ik aan deze lens. Er is heel veel plastic aan deze lens, misschien zelfs een paar optische elementen. Nikon, je kan beter!

Msc6366 17-10-2006

Ik heb afgelopen weeek ook de 18-135 lens met de D50 gekocht. Echt een
schitterende lens met een prachtig bereik. Helaas is de standaard kitlens van
de D50 (18-55) te beperkt. De 18-135 lens is releatief goedkoop, en is zijn
geld dubbel en dwars waard ! een goed alternatief voor de 18-200 lens van
Nikon, alhoewel dat is appels met peren vergelijken door de VR functie van de
18-200. Lens stelt erg senl scherp. Ik heb nog geen negatieve punten kunnen
vinden betreffende deze lens. Op alle bereiken haarscherp.

johan.- 07-10-2006

ik heb hem eindelijk binnen gekregen,
wat een pracht objectief !
ik gebruik hem met de Nikon D50.
de kleuren zijn erg tot zeer goed te noemen evenals de scherpte.
en een schitterend zoom bereik van 18 - 135 mm.
meer zoom zou de beeldkwaliteit van veranderen.
en wat me opvalt, hij steld erg snel scherp.
sneller dan de kitlens die bij de d50 word geleverd.
ik ben er erg blij mee.
een goed objectef ondanks de realitief lage prijs.